عکس‌ها

عکس‌های عمرانی که گرفته‌ام را اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

به چقدر توجه نیاز داریم؟ – فکرهای مشوش در مورد توجه

شبکه‌های اجتماعی بر مبنای توجه کار می‌کنند. من محتوایی تولید می‌کنم و می‌خواهم به من توجه شود و و محتوایم دیده‌ شود. گوگل توجه را می‌فروشد و درآمد کسب می‌کند. بنر، تلوزیون، رادیو و روزنامه و سایر مرحومینِ حوزه‌ی تبلیغات هم توحه آیا واقعا به توجه نیاز داریم؟ فارغ از اینکه کدام رسانه را برای […]

تجربه‌‌‌های تلخ من از کار با افراد مختلف

من خیلی هزینه‌ بابت دوستی‌ها و همکاری‌ها داده‌ام و دچار اشتباهاتی شده‌ام. بعد از یک سری اتفاقاتِ جدید، داشتم برای خودم می‌نوشتم. نوشته‌هایی که در ادامه می‌آید بخشی از نوشته‌های شخصی من است.گفتم اینجا هم منتشر کنم، دانستنش می‌تواند مفید باشد و جای برخی ضررها را بگیرد. این نوشته به درد ارجاع پروژه‌ها و دوستی […]

هدیه‌ای از گذشته به آینده

تقریبا تمام تصمیم‌های بد ما ریشه در یک نقص در منطق ما دارد: هیچ چیزی را رها نمی‌کنیم. هر چیزی که الان داریم هدیه‌ای است که نسخه‌ی جوان‌تر ما به نسخه‌ی کنونی ما هدیه داده است: دو سوال وجود دارد: نسخه‌ی قبلی من می‌توانست من را یک نویسنده کند و اکنون من اعتبار و دانش […]

چطور علمی شدن زندگی ما را زهرمار می‌کند! چرا مارکترها می‌خواهند شما ناراحت باشید؟

مقدمه ۱: یک جمله از سریال «بزرگ‌شده توسط گرگ‌ها» در مغزم تکرار می‌شود: Stop doctoring me مقدمه ۲: یک صفحه‌ای در اینستاگرام دیدم که آموزش دو می‌داد. از اینکه فرم دست‌ها موقع دو چطور باشد تا اینکه کجای پا را زمین بگذارید و روتین دویدن و تغذیه و چیزهای مختلف. مقدمه‌ ۳: من عاشق علم […]

چرا پول‌دارها خسیس می‌شوند؟

مقدمه ۱: البته جمله‌ی بالا درست نیست و خساست به پولداری و فقر ربطی ندارد. اما شاید شما هم با فرد پولداری برخورد کرده‌اید که در مسائلی که آدم‌های با سطح درآمد پایین و متوسط خیلی راحت خرج می‌کنند، پولدارها خرج نمی‌کنند. من خودم با شخصی کار می‌کردم که به نظرم ثروتمند بود. دو تابعیتی […]

قرار نیست موفق شوید! شناخت ارزش‌ها با شکست

فرض کنید قرار نیست در هیچ کاری موفق شوید، حالا یک کار را انتخاب کنید که انجام دهید. آن کار کدام است؟ این ایده‌ و پرسشی است که «سث گودین» مطرح می‌کند. توصیه می‌کند خودتان را از موفقیت و نتیجه‌ی کار جدا کنید. اجازه دهید چند موقعیت فرضی بسازیم: موقعیت ۱: فرض کنید همه‌ی غذاهای […]

کمتر بیشتر است

مینیمالیست‌ها شعاری دارند: Less is more یا کمتر بیشتر است. چرا این ایده را برای مبارزه با کمال طلبی و اهمال‌کاری استفاده نکنیم؟ هر موقع که فکر کردیم که نیاز به نوشته‌ی طولانی داریم تا متنمان مقاله‌تر باشد، بگوییم less is more؛ یا وقتی می‌خواهیم ورزش کنیم و این افکار مانع ما می‌شود: هنوز برنامه‌/مربی/باشگاه […]

مصرف محتوا برای لذت بیشتر و گرسنگی کمتر

مصرف یا تولید محتوا؟ واژه‌ی تولید محتوا بیشتر از مصرف محتوا به گوشمان خورده است. معمولا این حرف را می‌شنویم که «دیگه همه شدن تولید‌کننده‌ی محتوا و بلاگر» اما آنقدر غرق در مصرف محتوا هستیم که مصرف‌کننده‌ی محتوا بودن دیگر اصلا چیز عجیبی نیست. در واقع مصرف‌کننده نبودن عجیب است. هر کسی به شکلی به […]

چیزی برای گفتن ندارم

یک تخم مرغ بزرگ است یا یک کوه؟ جواب معلوم است. اما وقتی تخم مرغ را خیلی نزدیک چشم خود بگیرید می‌بینید کوه در برابرش کوچک است. اما در واقع نیست و این صرفا زاویه‌ی نگاه و فاصله‌ی ماست که تخم مرغ را از کوه بزرگتر می‌کند.(برداشتی از روایتی از امام صادق) موقعی که این […]